laWaknYer ePisod 4,

kHinzir hUtan bErenAng :

 

Nun jauh didalam hutan belantara terdapat 5 ekor babi hutan jantan. Ketika sedang berjalan-jalan mereka jumpa sebatang sungai. Diseberang sungai tersebut terdapat banyak pokok buah-buahan yang sedang lebat berbuah. Mereka pun bercadang untuk menyeberangi sungai tersebut, tetapi malangnya dalam sungai tersebut terdapat 5 ekor buaya yang gemar memakan telur babi hutan. Melihat kehadiran buaya dalam sungai tersebut membuat mereka termenung samada untuk meneruskan hasrat menyeberangi sungai itu ataupun tidak.. Akhirnya mereka nekad juga mahu menyeberang kerana buah-buahan kegemaran mereka terlalu banyak diseberang sungai itu. Lalu mereka pun berenang bergilir2 satu persatu…

Apabila tiba diseberang kesemua telur 4 ekor babi hutan itu telah hilang disambar buaya. Kecuali babi hutan yang terakhir menyeberang, apabila selamat sampai ke destinasi dilihat telurnya masih ada. Dia pun ketawa gembira. Kawan-kawannya bertanya, Geng, napa telur kau tak disambar buaya..? dia pun menjawab selamber.. Aku tengok korang sumer berenang pakai kuak dada tentu lah buaya sambar telur korang. Aku pun berenang pakai kuak lentang… Ha ha ha dah tentu selamat…!!

Advertisements

laWaknYer ePisod 3,

Jenama :

Seorang gadis yang bersuamikan pemain basket ball sedang berdebar-debar menantikan malam pertama setelah pesta pernikahannya.
Selepas pesta selesai mereka pun masuk bilik.Si suami terus membuka seluruh pakaiannya.

Apabila bajunya terbuka, si isteri melihat sebuah tattoo bertuliskan Reebok di dada suaminya.Si suami pun menerangkan bahawa tattoo tersebut dibuat sewaktu ia menjalani kontrak sebagai model iklan produk tersebut.

Tiba-tiba si suami membuka seluar panjangnya,maka terlihat satu lagi tatto lambang Nike di pahanya. Si suami pun menjelaskan hal yang sama kepada isterinya.

Akhirnya setelah semuanya terbuka, Si isteri melihat tattoo bertuliskan AIDS pada ‘anu’ si suami.
Dengan ketakutan si isteri menanyakan tattooo tersebut. Namun dengan tenangnya si suami menjawab :
Tenang Sayang… tulisan itu bukan bererti sesuatu yang menakutkan. Teruslah pegang…
Setelah si anunya tegang dan memanjang maka tulisan AIDS menjadi ‘ADIDAS’..

Lawak nYer ePisod 2,

Alahai bApak kU :

Jamil pulang dari sekolah dan bercerita pada bapanya yang tidak
pernah bersekolah.

Jamil: Ayah, tadi saya dimarah oleh cikgu!

Ayah: Kamu buat silap apa, Jamil?

Jamil: Tadi saya tidak dapat menjawab pertanyaan cikgu.

Ayah: Apa yang cikgu tanya?

Jamil: Cikgu tanya, di mana letaknya Washington.

Ayah: Itupun kamu boleh tak tahu! Lain kali kalau kamu sudah meletakkan sesuatu benda, jangan lupa di mana tempatnya.

Lawak nYer ePisod 1,

Keajaiban :

Sepasang suami isteri yg tinggal di suatu taman perumahan teres kat mana ntah le..
suaminya keje kilang je..isterinya dok umah, tak keja

suatu hari.. suaminya sakit kepala dan rasa demam2 tak sedap badan..
balik keja ptg tu pi la satu klinik swasta jumpa doktor untuk rawatan.. doktor nak peksa air kencing..tapi yang pagi2 punya..

esok pepagi tu, suami pun kencing la masuk dalam botol tak atas meja..dgn harapan nanti balik keja..nak wak pi jumpa doktor utk dipeksa..

isteri dok punggah cari bil letrik bil air pun sama le dok atas meja..dok tak dok tangan terkena botol jatuh pecah, air kencing bertabur..

isteri dah kecut dan takut.. kalau suaminya tahu mampuih le dia..so, dia kencing ganti dalam botol yg serupa..harap2 suaminya tak tahu, selamat la dia..

suami balik lepas keja..mintak botol kencingnya tu..isteri bagi je ngan selamba..
wak pi jumpa doktor yg kemarin tu la..

lepas peksa doktor senyum je…TAHNIAH.. Sah Mengandung!kata doktor pada si suami..

suami melopong terkejut…terus balik mengadu kat isteri dia..susah hati bukan main lagi…isteri nak tau gak apa halnya..

sambil mengeluh dia berkata :

‘.. itu lah minah!! abg dok kata dah..abg dok atas minah pun nak dok atas juga..
selalu sangat minah naik atas abg ni..haa.. skang apa dah jadi..??? doktor dah sahkan abg pula yang mengandung!!

isteri tergelak sampai berguling ..suami bersedih dan keliru.. tak menentu dok pikiag nanti cemana nak beranak